Ik ben Gods geliefde kind. Dat is wie ik ben. Niemand kan dat van mij afnemen.

Leven en leren als kind van God, dat is wat we op De Helmstok belangrijk vinden en waar we dagelijks mee bezig zijn.

Daarom lezen wij Zijn Woord en vertellen daaruit. Wij bidden en zingen samen tot Gods eer. De liefde voor God, voor elkaar en anderen geven wij dagelijks praktisch vorm. Het team van onderwijs en opvang laat hierin voorbeeldgedrag zien. We stimuleren kinderen te groeien in geloof als kind van God, door hen de onvoorwaardelijke liefde van Jezus te laten ontdekken en ervaren.
Het geloof doortrekt ons hele onderwijs. Dat is onder andere zichtbaar in de omgang met elkaar. Ook in lessen en thema’s van VierKeerWijzer, de Kanjertraining en de lessen rond seksuele opvoeding komt het christen-zijn aan bod.

Onze leerlingen komen uit heel Lelystad en vaak kiezen ouders voor onze school vanwege onze duidelijke identiteit.

Identiteit en aanmelding

Bent u op zoek naar christelijke opvang en christelijk onderwijs, dan nodigen we u van harte uit voor een gesprek. In dit gesprek bekijken we of dit is wat u zoekt, of we bij elkaar passen. We staan open voor alle gezinnen die christelijk opvang en christelijk onderwijs zoeken in het verlengde van de opvoeding thuis. Van ouders die kiezen voor De Helmstok vragen we of ze het identiteitsdocument voor ouders willen ondertekenen.

Ik kan Jezus vertrouwen en Zijn liefde met de wereld delen.