Kwaliteit basisvaardigheden

We werken aan kwaliteit en passende resultaten voor de basisvakken rekenen, lezen en spelling. Dit willen we doen door in ons onderwijs te focussen op de basisvaardigheden en het automatiseren ervan. Ook willen we de intrinsieke motivatie van kinderen vergroten door hen meer bij hun eigen ontwikkeling te betrekken.

Door onze professionele houding van 'elke dag samen een beetje beter', groeien kinderen en hun ouders met ons mee.

Professionele leercultuur

We verbeteren onze overlegstructuur met behulp van de implementatie van de Stichting LeerKracht aanpak. Hiermee ontwikkelen we een professionele leercultuur waarin we als team werken aan afgestemd, gedifferentieerd en passend onderwijs.

Burgerschapsvorming

In ons jaarthema koppelen we burgerschapsvorming aan onze christelijke identiteit. Binnen het jaarthema ‘De wereld in’ organiseren we voor alle groepen een maatschappelijk uitje en/of gastles. Tijdens een schoolviering presenteren de kinderen wat ze hebben geleerd.

We willen goed zorgen voor onszelf, voor de ander, voor Gods schepping

Gezonde school

We stimuleren als Gezonde School de gezonde ontwikkeling van onze kinderen. We schrijven ons opnieuw in voor schoolfruit, we hebben een traktatiebeleid en we doen mee aan de Kraanwaterdag.

Duurzame school

We stimuleren als duurzame school blijvend het nadenken over duurzaamheid. Dit doen we door middel van VierKeerWijzer thema’s die betrekking hebben op duurzaamheid en door aanbod in en rond Lelystad. De leerlingenraad  heeft de taak om thema’s rond duurzaamheid onder de aandacht te brengen.