Samen vieren vinden we belangrijk. Successen die we behalen, delen we met elkaar.

Goed onderwijs en passende ondersteuning voor alle kinderen is het doel van Passend onderwijs. Elk kind heeft recht op een plek die past bij zijn of haar kwaliteiten en mogelijkheden. Dit betekent dat wij in ons onderwijs willen aansluiten bij de ondersteuningsbehoefte van de leerlingpopulatie. Zo gaan we samen voor succeservaringen en een gevoel van competentie voor ieder kind.

Passend Onderwijs op De Helmstok

• Wij geven les op drie niveaus (basis, extra uitdaging en extra ondersteuning)
  • Leerlingen voor wie het reguliere aanbod onvoldoende is krijgen een eigen leerlijn
  • We werken volgens de cyclus van Handelings Gericht Werken (HGW)
  • We werken planmatig en doelgericht met groepsplannen en Individuele Handelingsplannen (IHP's)
  • De Intern Begeleider (IB'er) is verantwoordelijk voor het zorgbeleid. De IB'er ondersteunt de leerkrachten in het plannen en aanbieden van de juiste zorg voor iedere leerling.
  • We werken samen met Florion Onderwijs Ondersteuning (FLOO) voor passende zorg en begeleiding
  • Voor extra zorg en ondersteuning kunnen we een beroep doen op het Samenwerkingsverband Passend Onderwijs in Lelystad.
Lees meer over hoe we passend onderwijs binnen Florion vormgeven