Samen vieren vinden we belangrijk. Successen die we behalen, delen we met elkaar.
Goed onderwijs en passende ondersteuning voor alle kinderen is het doel van Passend onderwijs. Elk kind heeft recht op een plek die past bij zijn of haar kwaliteiten en mogelijkheden. Dit betekent dat wij in ons onderwijs willen aansluiten bij de ondersteuningsbehoefte van de leerlingpopulatie. Zo gaan we samen voor succeservaringen en een gevoel van competentie voor ieder kind.
Passend Onderwijs op De Helmstok
- Wij geven les op drie niveaus (basis, extra uitdaging en extra ondersteuning)
- Leerlingen voor wie het reguliere aanbod onvoldoende is krijgen een eigen leerlijn
- We werken volgens de cyclus van Handelings Gericht Werken (HGW)
- We werken planmatig en doelgericht met groepsplannen en Individuele Handelingsplannen (IHP's)
- De Intern Begeleider (IB'er) is verantwoordelijk voor het zorgbeleid. De IB'er ondersteunt de leerkrachten in het plannen en aanbieden van de juiste zorg voor iedere leerling.
- We werken samen met Florion Onderwijs Ondersteuning (FLOO) voor passende zorg en begeleiding
- Voor extra zorg en ondersteuning kunnen we een beroep doen op het Samenwerkingsverband Passend Onderwijs in Lelystad.
Schoolondersteuningsprofiel
We willen dat zoveel mogelijk kinderen onderwijs krijgen dat past bij hun kwaliteiten en hun mogelijkheden. Ons uitgangspunt is dat dat binnen het reguliere onderwijs is. Dit betekent dat kinderen onderwijs volgen op ons kindcentrum als het kan en naar een speciale school gaan als het moet. Als team hebben we nagedacht over de zorg en ondersteuning die wij kunnen bieden. In ons Schoolondersteuningsprofiel (SOP) beschrijven wij wat ons lukt, maar ook waar onze grenzen liggen.
Passend Onderwijs Lelystad Dronten
Het Samenwerkingsverband Passend Onderwijs Lelystad Dronten (SWV PO 2403) is een samenwerking van 10 schoolbesturen met totaal 60 scholen in Lelystad en Dronten. Ze ondersteunen scholen en hun bestuur bij het realiseren van passend onderwijs voor een optimale ontwikkeling van elke leerling.